Opleiding EHBO

Opleiding Eerste Hulp Oranje Kruis en examen

De EHBO vereniging Epe-Oene start bij voldoende deelname een cursus tot Eerste Hulpverlener

Tijdens deze cursus leert u hoe te handelen bij een levensbedreigende situatie door middel van bijvoorbeeld reanimatiehandelingen en het bedienen van een AED (automatische externe defibrillator), naast basisvaardigheden voor hulp  bij verwondingen, bloedingen en vergiftigingen aan volwassenen én kinderen. De opleiding wordt gegeven volgens de lesstof van het Oranje Kruis. Om in het bezit te kunnen komen van het diploma Eerste Hulp moet worden deelgenomen aan de opleidingscursus en het daarbij behorende examen. Voor het volgen van de opleidingscursus en het afleggen van het examen dient de cursist op de dag van het examen de leeftijd van 16 jaar te hebben bereikt.

Bij het examen wordt beoordeeld of de kandidaat de leerstof theoretisch en praktisch beheerst. Tevens wordt gelet op de geschiktheid om in de praktijk als EHBO-er op te treden. Het zwaartepunt van het examen ligt op de praktische kant van de hulpverlening.

Wie een opleidingscursus binnen de EHBO-vereniging Epe-Oene volgt staat bij de ledenadministratie te boek als aspirant-lid.

De cursus wordt gegeven door een docent Eerste Hulp, die zich kan laten bijstaan door een arts en Lotusslachtoffers

Locatie: het gebouw van het Nederlandse Rode Kruis aan de Lohuizerweg 18-1 te Epe.

De kosten van deze opleiding bedragen € 200 inclusief het instructieboek, het gebruik van diverse hulpmaterialen en koffie/thee op de lesavonden   en het afleggen van het examen.

Diverse zorgverzekeraars vergoeden en deel van deze kosten. Informeer daarnaar bij uw eigen zorgverzekeraar.

De cursus wordt gegeven bij voldoende inschrijvingen op nader te volgen data. Klik hier voor uw inschrijving.